Kompetencje Koordynatora
Koordynator do spraw negocjacji przy Prezesie Urzędu Regulacji Energetyki (dalej zwany Koordynatorem) prowadzi postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu konsumenckiego na wniosek:
- odbiorcy paliw gazowych, energii elektrycznej lub ciepła w gospodarstwie domowym,
- prosumenta energii odnawialnej będącego konsumentem,
- prosumenta wirtualnym energii odnawialnej będącego konsumentem,
- prosumenta zbiorowym energii odnawialnej będącego konsumentem,
- odbiorcy aktywnego będącego konsumentem odbiorcy paliw gazowych.
Koordynator prowadzi postępowanie w sprawie sporu zaistniałego między wyżej wymienionym wnioskodawcą a przedsiębiorstwem energetycznym, agregatorem lub obywatelską społecznością energetyczną, gdy spór wynika z jednej z następujących umów:
-
- o przyłączenie do sieci elektroenergetycznej, gazowej lub ciepłowniczej, w tym przyłączenia mikroinstalacji;
- o świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji energii elektrycznej lub gazu ziemnego;
- o świadczenie usług przesyłania i dystrybucji ciepła;
- sprzedaży;
- kompleksowych;
- agregacji;
- o świadczenie usług magazynowania energii elektrycznej.
Dopuszczalność prowadzenia może być ograniczona kwotowo. Minister właściwy do spraw energii może określić, w drodze rozporządzenia, wysokość progów finansowych wartości przedmiotu sporu, których przekroczenie uprawnia Koordynatora do odmowy rozpatrzenia sporu. Na dzień dzisiejszy nie ma wydanego takiego rozporządzenia.